O nas
Od początku istnienia nasza szkoła nosi imię Stanisława Wyspiańskiego i posiada sztandar, na którym widnieją słowa:
Ojczyzna – Nauka – Cnota. One właśnie stanowią podstawowe wartości, na których oparliśmy program wychowawczy naszego gimnazjum. Nadrzędnym celem naszych działań jest zatem wychowanie
Polaka–patrioty, prawego człowieka i światłego ucznia.
MODEL ABSOLWENTA NASZEGO GIMNAZJUM
Absolwent gimnazjum samodzielnie funkcjonuje w otaczającym go świecie. Łatwo nawiązuje kontakty; ma swój krąg przyjaciół. Pozytywnie patrzy na wszystko; wierzy w siebie i swoje możliwości. Ma określone zainteresowania, które pomogą mu dokonać wyboru dalszej drogi kształcenia. Jest w pełni kompetentny do samokształcenia.
Jest
samodzielny. Orientuje się w otaczającym go świecie. Potrafi stawiać sobie cele i je realizować. Swobodnie korzysta z różnych źródeł wiedzy. W razie potrzeby potrafi zaprojektować złożone działania, dobierając odpowiednie metody postępowania.
Jest
otwarty. Komunikuje się w co najmniej dwóch językach. Posługuje się mową ciała i dostosowuje treść i formę komunikatu do osoby odbiorcy. Sprawnie posługuje się nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi. Dobrze współpracuje w grupie. Rozumie zasady demokracji; potrafi dyskutować dostosowując do obowiązującej formy dyskusji; umie poszukiwać rozwiązań kompromisowych i podporządkować się woli większości.
Jest
odpowiedzialny. Zdaje sobie sprawę z możliwych następstw różnych działań. Gotów jest ponosić odpowiedzialność za swoje postępowanie i swoje decyzje - potrafi przyznać się do błędu i wykazuje odwagę cywilną.
W działaniu zwraca uwagę na względy bezpieczeństwa. W działaniu zbiorowym wykazuje poczucie odpowiedzialności za efekty pracy grupy.
Jest
ciekawy świata. Stale poszerza swoje wiadomości na temat zjawisk i zależności występujących w świecie.
Jest
krytyczny. Z dystansem podchodzi do uzyskiwanych informacji; potrafi je weryfikować w oparciu o alternatywne źródła wiedzy. Odróżnia fikcję od świata realnego w przekazach medialnych.
Jest
rozważny. Potrafi przewidywać zagrożenia także
w sytuacjach nowych i modyfikuje swoje zachowanie w ich przewidywaniu. Ma ugruntowane nawyki higieniczne. Planuje swoją pracę i wypoczynek, potrafi świadomie przeciwdziałać stresowi. Wykazuje stosowną aktywność fizyczną.